2025 LGS sınavı, öğrencilerin geleceğini belirleyen kritik bir eşik olarak geride kaldı. Her yıl olduğu gibi, bu yıl da öğrenciler, öğretmenler ve veliler sınavın zorluk seviyesini tartışmaya başladı. Kadın ya da erkek, farklı şehirlerden gelen yüzlerce öğrenci, sınavın hangi alanlarda ne kadar zor ya da kolay olduğunu kendi bakış açılarıyla değerlendirdi. Peki, 2025 LGS sınavı gerçekten zor muydu, kolay mıydı? Gelin, ders ders analiz edelim.
2025 LGS Türkçe soruları, genel itibarıyla öğrencilerin dil bilgisi kurallarını ve okuma-anlama becerilerini ölçmeye yönelikti. Ancak birçok öğrenci, soruların özellikle anlam bilgisi kısmında beklenmedik güçlükler içerdiğini ifade etti. Söz dizimi ve sözcüklerin bağlam içindeki kullanımları üzerine düzenlenen sorular, dikkatli bir okuma gerektiriyordu. Ayrıca, edebi terimler ve çeşitli metin türlerine dair sorularla, öğrencilerin geniş bir kelime dağarcığına sahip olmaları gerektiği anlaşıldı. Sonuç olarak, Türkçe sorularının zorluğu, öğrencilerin nitelikli bir temel eğitime sahip olup olmadıklarını gösterdi.
Matematik bölümü, genellikle öğrencilerin en çok zorlandığı alanlardan biri olmuştur. 2025 LGS sınavında da matematik soruları, beklenenin üzerinde zorluk seviyesine sahipti. Özellikle, problem çözme yeteneklerini ön plana çıkaran sorular, öğrencilerin mantıq yürütme becerilerini test ediyordu. Bazı öğrenciler, özellikle geometri ve cebir konularından gelen sorulara hazırlıksız yakalandıklarını belirttiler. Ancak matematikte başarılı olan öğrenciler, pratik ve düzenli bir çalışma ile bu zorluğun üstesinden gelebilmiş görünüyordu. Bu da matematik konularının sağlam bir şekilde öğrenilmesinin, sınav performansını önemli derecede etkilediğini gösteriyor.
Fen Bilimleri dersi, öğrencilere farkındalık kazandıran bir diğer alan oldu. 2025 LGS sınavında, fen bilimleri soruları öğrencilerin çeşitli kavramları kavrama yeteneklerine dayalı olarak hazırlanmıştı. Çoğu öğrenci, fizik ve kimya sorularının daha karmaşık ve detay gerektirdiğini düşündüğünü belirtirken, biyoloji bölümüyle ilgili soruların ise daha anlaşılır ve erişilebilir olduğuna dair yorumlar geldi. Bu durum, öğrencilere fen derslerinde daha kapsamlı bir çalışma yapmaları gerektiğini göstermekte. Fen Bilimleri sonuçları, öğrencilerin konuları ne kadar iyi anladıklarıyla doğrudan bağlantılıydı.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde ise sorular, öğrencilerin toplumsal ve manevi değerleri ne kadar benimsediğini ölçüyordu. 2025 LGS Din Kültürü sorularındaki bazı öğrenciler, soruların karmaşık ya da bağlamdan kopuk olduğunu düşündüklerini belirtse de, genel olarak din kültürü dersindeki soruların, öğrencilerin değerler eğitimi ile bağlantılı soruları yeterince iyi anlamalarına katkı sağladığı gözlemlendi. Bu alanda yapılan değerlendirmeler, öğrencilerin kendi inanç ve değerleri konusunda ne derece bilgi sahip olduklarını da gösterdi.
Yabancı Dil performansı ise her yıl olduğu gibi bu yıl da önemli bir tartışma konusu oldu. Öğrenciler, İngilizce dilindeki okuma parçalarının genel içeriklerinin, önceki yıllara nazaran daha anlaşılır olduğunu, ancak dil bilgisi sorularının zorlayıcı olduğunu dile getirdi. Birçok öğrenci, kelime bilgisi ve cümle yapılarına dair sorularda başarısız olduklarını düşünüyor. Bu durum, yabancı dil eğitiminin daha fazla üzerine gidilmesi gerektiğini işaret ediyor. Özellikle uluslararası dalgalanmalara karşı hazırlıklı olmak için, dil eğitimine önem verilmeli.
Genel değerlendirmeye bakıldığında, 2025 LGS sınavı birçok öğrencinin zorluk derecesi hakkında farklı görüşler bildirmesine neden oldu. Kimisi soruların kolay olduğunu savunurken, kimisi özellikle matematik ve fen bilimleri alanındaki soruların beklenildiği kadar kolay olmadığını düşünüyor. Bunun yanında aileler ve öğretmenler, sınavda daha iyi sonuçlar almak için öğrencilerin temel bilgiye dayanan sağlam bir eğitim alması gerektiğinin altını çiziyor. Sınav değerlendirilmeleri ve öğrenci geri dönüşleri, 2026 yılı için LGS'ye hazırlık süreçlerinde önemli bir rehber niteliği taşıyacak.